შვედმა არქიტექტორმა მანს თამმა მზის პანელების ურბანულ არეალში განთავსების ორიგინალური მეთოდი შეიმუშავა - მის მიერ მომზადებული პროექტით, ლოს ანჯელესის ხელისუფლებას ის საგზაო მაგისტრალების გადახურვას და სახურავზე მზის პანელების დამონტაჟებას სთავაზობს.
ტრასის გაყოლებით, წყალმცენარეების ფერმები განთავსდება, რომლებშიც ნხშირორჟანგს გადაქაჩავენ და ბიოსაწვავს აწარმოებენ
..............................
სივრცული შეზღუდვების გამო, ლოს ანჯელესის მზის პროგრამა მხოლოდ მოხავეს უდაბნოში არსებულ მზის სადგურებსა და კერძო შენობების სახურავებზე მზის ელემენტების განთავსებაზეა ფოკუსირებული. მაგრამ საგზაო მაგისტრალების უზარმაზარი ფართის გამოყენებით, მნიშვნელოვნად გაიზრდება მზის ენერგიის გადამუშავების მოცულობა. ცნობისათვის, ლოს ანჯელესის გარშემო არსებული ავტო მაგისტრალების საერთო სიგრძე დაახლოებით 800 კილომეტრს აღწევს.
გარდა იმისა, რომ მზის ენერგიას მიიღებს, ”მზის კლაკნილს” სხვა დანიშნულებაც ექნება - ის გზის გასწვრივ ჩრდილს შექმნის, ეს კი ამ გზებზე მოძრაობისას, ავტომობილში კონდიციონერის გამოყენების საჭიროებას ამცირებს. შესაბამისად, მცირდება ავტომობილების მიერ მოხმარებული საწვავის რაოდენობაც.
მზის პანელებით დაფარული ”მზის კლაკნილი სამოთხეში”
..............................
”მზის კლაკნილის” მიერ გამომუშავებული ელექტროენერგიით, მიმდებარე შენობების გარდა, ასევე შესაძლებელი იქნება ელექტრომობილების დასამუხტი სადგურების მომარაგებაც. ადგილზე გამომუშავებულ ენერგიას ის უპირატესობაც აქვს, რომ მის ტრანსპორტირებაზე დანაკარგები მცირდება. ეს კი ელექტროენერგიის ფასზე დადებითად იმოქმედებს.
დაკიდევ, ელექტროენერგიის გამომუშავების გარდა, თამი თავისი ”მზის კლაკნილით”, ავტომობილების მიერ გამობოლქვილი ნახშირორჟანგის ”დაჭერას” და სპეციალურ, წყალმცენარეებით სავსე აკვარიუმებში გადაქაჩვას გვთავაზობს. ცნობილია, რომ წყალმცენარეები ინტენსიურად გადაამუშავებენ ნახშირორჟანგს და მისგან ჰაერს ასუფთავებენ. ამასთან, თანმდევი პროდუქტი შეიძლება გახდეს ბიოსაწვავი, რომლის წარმოებაც, მაგისტრალის მახლობლად მცხოვრებთა დასაქმებასაც შეუწყობს ხელს...